Op zaterdag 20 juni kwamen omwonenden van de drie hofjes bij elkaar om te vieren dat de veldjes eindelijk, na al die jaren, prachtig zijn opgeknapt. Samen met een aantal andere vrijwilligers, betrokken professionals en genodigden maakten ze er een prachtig feest van.

Het was een warme dag, maar in de ochtend werd er hard gewerkt om alles op te bouwen. Het aanvankelijke plan om te starten in Hofje 1 moest bijgesteld worden. ’t MOP (Mobiel OntmoetingsPunt), dat die dag voor de eerste keer werd ingezet, bleek niet te passen op de oprit. Gelukkig werd er snel geschakeld en werd er een plekje gemaakt op Hofje 2. Daar werd het later die dag gezellig druk en genoot jong en iets-ouder van het spelen met water en bellenblaas.

Enkele fotografen van Foto-en-Zo waren aanwezig, maar ook anderen maakten foto’s. De eerste series zijn binnen en alvast in een online album gezet. Klik op de afbeelding om deze te bekijken. De komende tijd zullen er nog foto’s worden toegevoegd.

Foto’s van het resultaat van de herinrichting én een terugblik naar hoe het voor die tijd was, zijn hier te vinden.

Vermeldenswaardig is dat deze herinrichting niet mogelijk zou zijn geweest zonder de steun (financieel of anders) van o.a. de volgende organisaties en bedrijven: